EGÉSZSÉGEDRE!

három hetes projekt a Rákócziban

 

A projektben részt vesz a 7. évfolyam. A felső tagozat többi osztálya, ahol lehet  részt vesz a programokon.

A környezetvédelem, a testi és lelki egészség megőrzése témaköreit öleli fel a három hét.

Célok:

  • helyes táplálkozás kialakítása
  • a mozgás megszerettetése
  • a rendszeres testmozgás beépítése a mindennapi életbe
  • mindennapi higiénia
  • lelki egészség megőrzése
  • Környezettudatos életre nevelés
  • környezetvédelem

Feladatok, produktumok:

Használati tárgyak készítése hulladékból

Felmérés végzése az iskolák diákjainak szokásairól, ennek szemléletes bemutatása a diákoknak

Elmúlt korok életviteli szokásának bemutatása élőképben.

A kisállat-kiállítás dekorációjának elkészítése (ez az egész felső tagozat feladata).

Előzetes feladatok:

Szeptember 19-23-ig

Iskolai papírgyűjtés

A szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek biztosítása az osztálytermekben: felelős Zsigmond Károly igazgató úr

Szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek biztosítása az udvaron: felelős Gregus Márta

Diákokkal megbeszélés: ötletek, gyűjtő munka elkezdése, vállalások ,

Projekt nyitása: szeptember 24. péntek 6. óra

Feladat: programok ismertetése, kartonra jelmondat felírása osztályonként, alakzatok megformálása

Felelős: Takácsné Mezei Erzsébet

Minden reggel zenés reggeli torna

felelős: Takácsné Mezei Erzsébet

 

Környezetünk egészsége

  1. 26-IX. 30.

Célok:

  • a szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása az iskolában
  • a gyalogos, kerékpáros közlekedés szorgalmazása
  • környezettudatos életmód kialakítása

Feladatok:

  • hazai életközösségek bemutatása- tablók készítése (délutánonként, felelősök az osztályfőnökök, illetve a reálmunkacsoport tagjai):
    • 5. évfolyam házi állatok
    • 6. évfolyam vízpart élővilága
    • 7. évfolyam az erdő élővilága
    • 8. évfolyam a rétek élővilága
  • Tárgyak hulladékból (rajz órákon és rajzszakkörön készítik a diákok)
  • Az osztályokban és az egész iskola területén a szelektív hulladékgyűjtés beindítása. Az ellenőrzés a hetesek feladata lesz

Külső kapcsolat:

Iskolai védőnő bevonása, osztályfőnöki órákon a témák feldolgozása drámapedagógiai módszerrel.

Programok

Tantárgy/évfolyam feladatok felelősök anyagigény eszközök időpont
osztályfőnöki

 

egészséges táplálkozás

agresszió, feszültségoldás

dohányzással kapcsolatos prevenció

 

osztályfőnök

Mariann

a 3 hét alatt folyamatosan
technika

5-8. évf.

Szelektív hulladékgyűjtés előnyei szaktanárok tesztlapok

 

rajz

7. évf.

 

használati tárgyak készítése hulladékból Horváth László
informatika papírgyűjtés eredményének feldolgozása Sárospatakiné Major Márta
matematika 7. évf. grafikonok elemzése
természetismeret

5-6. évf.

Vad Magyarország film megtekintése szaktanárok
biológia

7. 8. évf.

 

Vad Magyarország film megtekintése szaktanárok
kémia

7. 8. évf.

Levegőszennyezés

Kérdőív készítése

Weinberné

 

Tanórám kívüli programok:

Napköziben terménykép készítése

A hetedikesek a kérdőív segítségével felmérést végeznek a diákok körében.

  1. 30. Mozdulj

 

 

 

Testünk egészsége

  1. 3. – X. 7.

Külső kapcsolat:

Meghívott kozmetikus beszél a serdülőkori bőr tisztántartásáról, ápolásáról 7. 8. évfolyamon.

Tantárgy/évfolyam feladatok felelősök anyagigény eszközök időpont
osztályfőnöki

 

egészséges táplálkozás

agresszió, feszültségoldás

dohányzással kapcsolatos prevenció

osztályfőnök

Mariann

a 3 hét alatt folyamatosan
technika

5-6. évf.

használati tárgyak készítése hulladékból a munkák befejezés szaktanárok kartonok olló, ragasztó
Technika

7. évfolyam

kecskesajt készítése Maczali Éva

és a szaktanárok

rajz

7. évf.

 

 

 

használati tárgyak készítése hulladékból a munkák befejezés Horváth László
informatika környezetünk egészségére mennyire vigyázunk: kérdőívek értékelése, feldolgozása Sárospatakiné Major Márta

 

Történelem élőképek tervezése, feladatok kiosztása Maczali Éva papír  olló, ragasztó,
természetismeret

5-6. évf.

Vitaminok: gyümölcssaláta készítése szaktanárok friss gyümölcs konyhai eszközök
biológia

7.

 

mennyire vigyázunk testi és lelki egészségünkre.

Kérdőív kidolgozása

Bakkné Balog Zsuzsa
testnevelés Sportágválasztó szaktanárok

 

Tanórán kívüli programok:

  1. 4. kedd Kisállat-kiállítás
  2. 2. utcai futóversenyen való részvétel

Napköziben játékok tanulása

 

 

Lelki egészség

  1. 10-X. 14.

Célok:

  • A diákok a konfliktusmegoldó képességének fejlesztése.
  • Ismerkedjenek meg a káros szokások hatásaival és minél több olyan tevékenységgel (sport, hobby), mellyel eltölthetik szabadidejüket, így elkerülhetik a káros szokások kialakulását.

Programok

Tantárgy/évfolyam feladatok felelősök anyagigény eszközök időpont
osztályfőnöki

 

egészséges táplálkozás

agresszió, feszültségoldás

dohányzással kapcsolatos prevenció

 

osztályfőnök

Mariann

a 3 hét alatt folyamatosan
technika

5-8. évf.

kézműves foglalkozás szaktanárok,
rajz

7. évf.

 

életképek díszleteinek készítése
informatika utolsó kérdőív feldolgozása

bemutató készítése

Történelem életképek összeállítása
biológia 7. évf.

 

Függőség kialakulása
testnevelés jóga meghívott tanár

 

 

Külső kapcsolat:

Sportágválasztó. Különböző sportolási lehetőségek bemutatása, kedvcsináló ezekhez a sportokhoz

Tanórán kívüli programok:

  1. 12. múzeumlátogatás.
  • 5. évfolyam: – Duna Múzeum, Esztergom
  • 6. Évfolyam: Magyar Természettudományi Múzeum, Budapest
  • 7. évfolyam: Magyar Földrajzi Múzeum, Érd
  • 8. évfolyam. Rendőrség-történeti Múzeum, Budapest
  • Napköziben dalok tanulása

 

Projektzárás

  1. 14. péntek 6. óra

Helyszín: tornaterem.

  • A hetedikesek kiállítják a projekt során készített tárgyakat.
  • A felmérések értékelését bemutatják a diákoknak.
  • Élőképek előadása.